تصویر شهید محمد یوسفی

اطلاعات شهید محمد یوسفی

نام پدر :
نام مادر :
محل تولد :
محل شهادت : مطلع الفجر
تاریخ تولد : 1325
تاریخ شهادت : 1360/9/25
استان شهادت :
شهر شهادت :
وضعیت تاهل : متاهل
تعداد پسر : 0
تعداد دختر : 0
تحصیلات :
مزار شهید : درگلزار شهدای خوزنین
درجه نظامی :
رشته :
سال تفحص :
عملیات :
محل کار :
بنیاد تحت پوشش :

گالری تصاویر و اسناد شهید محمد یوسفی

بیوگرافی شهید محمد یوسفی


وصایای شهید محمد یوسفی

 

وصیتنامه شهید محمد مهدی جهان بخشی               شهادت: عملیات بدر1363

 

" بسم رب الشهداء"

ان االله یحب الذین یقاتلون فی سبیل الله صفّاً کانهم بنیان مرصوص (سوره صف آیه4)

امام خمینی: (( در قاموس شهادت واژه وحشت نیست و خط سرخ شهادت خط محمد و آل علی (ع) است.))

به نام خداوند قادر متعال، معبودی که از اوئیم و به سوی او باز می گردیم.او که همه هستیمان از اوست و موت و حیات ما در یَد قدرت او و با سلام به حضرت ولی امر مهدی(عج) و نائب بر حقش کانون وحدت و قلب طپنده امت و با سلام به تمامی شهدای راه حق و فضیلت و تمامی رهروان پاک و صدیق آنها و تمامی ادامه دهندگان راه شهداء بخصوص روحانیت متعهد و رزمندگان جبهه های حق، اینجانب محمد مهدی جهانبخشی متولد1345 عضو بسیج با پای خودم و در جهت پیروزی رزمندگان اسلام به جبهه عازم شدم و هیچ گونه هدفی جز رضای حق و معبود نداشتم و امیدوارم که خداوند قادر مرا به مهمانی بپذیرد و مرگ سرخ را بر مرگ زرد برای من ترجیح بدهد.

خدایا مرا شامل لطف خود بکن که سخت به الطاف تو نیازمندم.پروردگارا ! تو را سپاس که به من این نعمت را دادی که بجای راه شیطان راه خدا را گزیدم و بجای مسیر کعبه در راه ترکستان نرفتم و بجای غلطیدن در منجلاب گثافات و اسفل السافلین راه اعلی علیّین را گزیدم، سپاس تو را که به ما نعمت رهبری شجاع و فقیه و در هر بعدی نمونه عطا کردی تا ما با پیروی از او به سعادت و فوزی عظیم نائل شدیم.

اینک که من عازم جبهه هستم لازم می دانم به عنوان دَردودِل با شما چند کلامی ذکر کنم، شاید که در قلبی اثر کند و چون از دل من بر می آید در دلهای دیگران بنشیند. شما را به خدا قسمتان می دهم که فقط به فکر آرمان شهداء باشید و از ادامه دادن راه شهداء فقط به دادن شعار و تشییع جنازه اکتفا نکنید و راه شهداء را ادامه دهید و سعی کنید در مسیر امام امّت و اسلام راستین قرار گیرید و بدانید امروز روز آزمایش الهی است و در این جنگ و انقلاب، خبیث از طیّب و مجاهد از نشسته تمییز داده می شود، ای امت مسلمان بیدار باشید و سعی کنید که سربلند و با افتخار از آزمایشهای الهی بدرآئید و اسلام راستین را به صحنه عمل بکشانید، شما را به خدا اگر می خواهید اسلام هر چه زودتر جهانگیر شود و حضرت مهدی(عج) هر چه نزدیکتر ظهور کند، سعی کنید با عملتان این امر را نزدیک کنید باید بدانید که هر چه معصیت خدا کمتر شود و هر چه واجبات الهی بیشتر و بهتر انجام شود، ظهور امان زمان نزدیکتر می شود.

شما را به خدا قسمتان می دهم، نکند روی کوفیان را سفید کرده و با تنها گذاشتن قلب طپنده امّت و این کانون وحدت و حبل الله متین قلب زخم فاطمه زهرا را نمک بپاشید،بدانید که مهدی فاطمه احتیاج به سربازان مجاهد و از خود گذشته و پا روی حجاب نفس گذاشته دارد، نه مردمی ترسو و تن پرور و رفاه طلب بر حذر باشید از اینکه برای رفاه زندگی پا روی مقدسات خود بگذارید تا خدای نکرده روز قیامت در پیشگاه شهداء خجل و شرمنده شوید و بدانید که اگر اطاعت امام امت را نکنید از شفاعت در روز قیامت خبری نیست.

ای پدر بزرگوارم ان شاء الله که در طول عمری که داشتم و همیشه شما را اذیت و آزار کردم مرا ببخشید و ای پدر ان شاء الله که این عضو ناخلف خانواده ات را که به غیر از نافرمانی کار دیگری انجام نداده ام مرا عفو و حلال کنی.

و نیز ای مادر که از موقعی که من به دنیا آمدم، همیشه به فکر من بوده ای و چه شبهایی که تا صبح گهواره مرا تکان می دادی  و بیدار بودی و تا این اندازه بزرگ کرده ای، اما من به جای اداء دین فرزندی ، شما را زحمت و آزار کرده ام ، ان شاء الله که شیرت را حلال کنی و از من راضی باشی و نیز از برادران و خواهرانم و تمام فامیلها و آشنایان و همسایگان تقاضا دارم که اگر در مدت عمری که من کردم اگر از من بدی و آزاری دیده اید مرا حلال کنید، زیرا که وقتی مجاهدی شهید شود تمام گناهان او پاک می گردد به جزء حق الناس، که این حق الناس باید به وسیله خود مردم پاک گردد و نیز از تمام برادرانی که با من در طول تحصیل همکلاس بوده اند و مرا می شناسید اگر بدی و اذیتی و آزاری از من دیده اند حلالم کنید.

و نیز عرض می کنم که برای من یک ماه روزه و یک ماه نماز بخوانید، ان شاء الله که مورد قبول خدا قرار گیرد.

و نیز اگر خداوند شهادت را نصیبم کرد و جنازه من به دستتان رسید در هر کجا که صلاح می دانید دفن کنید و در شهادت من گریه و زاری نکنید و اگر خواستید گریه کنید به خاطر امام حسین(ع) و یاران با وفایش که در روز عاشورا در دشت کربلا به شهادت رسیدند و بدن مطهرشان در زیر سم اسبها لگدمال شدند گریه کنید.

پو نیز عرض می کنم که 1100 تومان پول در بانک دارم که 500 تومان آن را به عنوان رد مظالم بدهید و بقیه اش را خودتان در هر کاری که صلاح می دانید خرج کنید.

و نیز عرض می کنم همه فامیلها و دوستان و آشنایان و همسایگان را حلال می کنم گرچه چنان لیاقتی ندارم که حلالتان کنم.

و نیز آخرین صحبت من این است که ای امّت حزب الله راه شهداء را ادامه داده و امام عزیز را تنها نگذارید و اسلحه شهداء را نگذارید که بر زمین بماند، زیرا اگر اسلحه ایشان بر زمین بماند خون با ارزش این شهیدان به هدر خواهد رفت، ان شاء الله که امت حزب الله نخواهید گذاشت.

(( والسلام علیکم من التبع الهدی))

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، حتی کنار مهدی، خمینی را نگهدار.

جنگ، جنگ، تا پیروزی

مورخه27/11/1362 ( انرژی اتمی)