تصویر شهید محمد شایان مهر

اطلاعات شهید محمد شایان مهر

نام پدر :
نام مادر :
محل تولد : تهران
محل شهادت : شلمچه
تاریخ تولد : ۱۳۴۳
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۰/۲۰
استان شهادت : خوزستان
شهر شهادت : شلمچه
وضعیت تاهل :
تعداد پسر : 0
تعداد دختر : 0
تحصیلات : دکتری
مزار شهید :
درجه نظامی :
رشته : پزشکی
سال تفحص :
عملیات : کربلای 5
محل کار :
بنیاد تحت پوشش :

گالری تصاویر و اسناد شهید محمد شایان مهر

بیوگرافی شهید محمد شایان مهر

شهید محمد شایان مهر در سال 1343 در شهر تهران به دنیا آمد.تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود به پایان رساند در آزمون سراسری سال 1362 در رشته پزشکی دانشگاه تبریز پذیرفته شد .

دوره ی دبیرستان ایشان با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره همزمان بوده است .وی به اتفاق همکلاسی هایش در فعالیت های انقلابی حضوری فعال داشت .بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف به دفاع از آرمانهای انقلابی پرداخت .در غائله کردستان ،بعد از گذراندن دوره ی نظامی به صف مدافعان تمامیت ارضی کشور پیوست و با احزاب تجزیه طلب  کو مله و دموکرات مبارزه نمود .

با شروع جنگ تحمیلی ،بارها درس و دانشگاه را ترک کرده و در میادین نبرد حضور یافت .پس از چند بار اعزام به جبهه و خلق حماسه ها در نهایت در تاریخ 20 دي 1365  در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند .

وصایای شهید محمد شایان مهر

((… ای عزیزان ،دنیای امروز دنیای علم است .هم علم مادی و هم تشنه علوم معنوی .اگر می خواهید مملکت را -به معنای واقعی کلمه -امام زمانی کنید باید درس بخوانید و بار علمی خود و دیگران را بالا ببرید و این امر را جهادی بزرگ و عبادتی پر ارزش شمرده و در این امر کمال جدیت و مجاهدت و کوشش را بنمایید .

اما عزیزان ،نکته ی بسیار مهم و سخت و قابل تامل و دقت و جان اصلی مطلب آن است که درس را برای خدا بخوانید .عزیزان ،اگر به تعلیم و تعلم مشغولید باید و صد البته باید همراه و همگام با آن به تزکیه خود بپردازید…))

برگرفته از کتاب سروقامتان،زندگینامه شهدای دانشگاه تبریز